E-Kamus-Malaysia

Tukar Idea Menjadi Wang

Ramai yang ingin menjadi kaya.Saya mahu menjadi kaya,anda juga ingin menjadi kaya.Tapi kalau nak kaya kenalah berniaga.Anda setuju dengan idea ini?Jika ya,tahniah saya ucapkan kepada anda kerana telah menjumpai salah satu langkah untuk menjadi kaya.

O.k.Sekarang kita ubah sedikit pemikiran anda semua.Cuba fikirkan apakah cara lain untuk menjadi kaya tetapi pastikan idea itu adalah idea yang baru.Saya yakin ramai masyarakat di dunia ini pernah berfikir seperti ini.Mencari jalan untuk menjadi kaya tetapi inginkan cara yang baru supaya dapat mengurangkan persaingan dan menjadi kaya yang cepat.Tetapi janganlah pula anda memikirkan jalan yang salah untuk menjadi kaya.Perkara itu adalah salah dan bertentangan dengan konsep pemikiran yang saya ingin asuh kepada anda.

Salah satu kesedaran yang saya ingin terangkan kepada anda dalam artikel ini ialah PERCAYA BAHAWA IDEA ANDA MUNGKIN BOLEH MENJADIKAN ANDA KAYA.Anda mesti yakin kepada kebolehan diri.Akal manusia di anugerahkan tuhan dengan pelbagai keistimewaan.Jangan sia-siakan anugerah akal ini.
Tetapkan satu minit setiap hari untuk berfikir tentang cara untuk kaya dan yakin anda akan menemuinya.

Read more

Design by Blogger Templates